Η Φυσική της Β’ Γυμνασίου συνιστά τη μετάβαση από την πειραματική Φυσική, που διδάχθηκαν οι μαθητές κατά την Α’ Γυμνασίου, στη μελέτη πλέον των βασικών φυσικών φαινομένων. Ωστόσο, η Φυσική στο γυμνάσιο δεν πρέπει να αποτελέσει την απαρχή συσσώρευσης ενός μεγάλου όγκου φαινομένων και φυσικών νόμων, προοριζόμενων για στείρα απομνημόνευσή τους. Οι μαθητές δε χρειάζεται να μεταβληθούν σε “τράπεζα” μεγάλου όγκου ανεπεξέργαστων κι αναφομοίωτων πληροφοριών, αφού το ρόλο αυτό στις μέρες μας έχει αναλάβει η σύγχρονη τεχνολογία. Η βαρυσήμαντη γνώση που καλείται να προσφέρει η διδασκαλία της Φυσικής στο γυμνάσιο είναι η μετάδοση στους μαθητές του θαυμαστού και δημιουργικού τρόπου με τον οποίο η επιστημονική σκέψη εισδύει στον πυρήνα δύσκολων προβλημάτων. Μάλιστα, αυτά σχετίζονται με την κατανόηση της δομής και λειτουργίας του φυσικού μας κόσμου. Για το λόγο αυτό, ο ρόλος του καθηγητή και ο δικός μας κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντικός.
Ο μαθητής στο βιβλίο της Φυσικής Β΄ Γυμνασίου, αρχικά, θα συναντήσει μία σύντομη εισαγωγή στην ιστορία της επιστήμης, τα φυσικά μεγέθη και τις μονάδες μετρήσεις. Στη συνέχεια, έπεται η εισαγωγή στο κεφάλαιο της Μηχανικής, αποδίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στα κεφάλαια της κίνησης, της δύναμης, της πίεσης και της ενέργειας. Τέλος, θα εξεταστεί και το κεφάλαιο της θερμότητας, οι αλλαγές κατάστασης και διάδοσής της.