Τα τελευταία χρόνια, το μάθημα της Χημείας έχει δικαίως χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο απαιτητικά μαθήματα της Κατεύθυνσης Υγείας, λόγω της αυξημένης δυσκολίας των θεμάτων στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία, αποτελούν οι στέρεες βάσεις που κρίνεται επιτακτική ανάγκη να τεθούν ήδη από την Ά Λυκείου, καθώς και η τήρηση στενής επαφής και παρακολούθησης του μαθήματος,προκειμένου να καλλιεργηθεί η απαιτούμενη γνώση και ο γόνιμος προβληματισμός επί των Χημικών φαινομένων.
Οι γνώσεις που θα αποκτήσει ο μαθητής κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς και της παράδοσης των μαθημάτων είναι :
- Δομή του ατόμου, ατομικός/μαζικός αριθμός και υπολογισμοί με περιεκτικότητες.
- Εκμάθηση βασικής ονοματολογίας ανόργανων ενώσεων και στοιχείων μέσω της επαφής και της αλληλεπίδρασης με ασκήσεις.
- Εισαγωγή σε βασικούς στοιχειομετρικούς υπολογισμούς και προβλήματα.
- Πρώτη γνωριμία,παρουσίαση και εξοικείωση με τον Περιοδικό Πίνακα των χημικών στοιχείων, κατανομές e- σε στοιβάδες.
- Η έννοια του χημικού δεσμού, ιοντικός και ομοιοπολικός δεσμός.
- Βασικές αρχές για τα οξέα,τις βάσεις,τα άλατα, εξουδετέρωση και οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις.
Προτείνεται λοιπόν, η Χημεία να διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαίως,με απώτερη στόχευση την εξοικείωση του μαθητή/μαθήτριας με το γνωστικό αντικείμενο, αλλά και τη συγκρότηση στοιχειωδών θεμελίων, που θα καλλιεργήσουν στους μαθητές το επιζητούμενο αίσθημα αυτοπεποίθησης ότι μπορούν να αντιπαρέλθουν το οποιοδήποτε εκάστοτε εμπόδιο, διαχειριζόμενοι με ευκολία όποιο πρόβλημα κι αν τους δοθεί.