Στη Νεοελληνική Γλώσσα της Β΄ τάξης ο μαθητής/μαθήτρια καλείται να επιστρατεύσει γνώσεις που αποκτήθηκαν κατά την προηγούμενη χρονιά, διευρύνοντας τες. Τοιουτοτρόπως, διερευνά μαζί μας τους πιθανούς τρόπους ανάπτυξης μιας παραγράφου, ενώ γνώσεις σχετικά με το ρόλο και τα δομικά συστατικά της αποτελούν ήδη κτήμα του.
- Στη συνέχεια, γνωρίζει τις σημασίες των εγκλίσεων και τις χρονικές βαθμίδες του ρήματος. Αλλά και το ρόλο του υποκειμένου του, από συντακτικής πλευράς. Πληροφορείται λεπτομερέστερα τα είδη και τη μορφή των σύνθετων λέξεων. Ακόμη, ολοκληρώνει τις γνώσεις του από το Δημοτικό για την Ενεργητική – Παθητική φωνή,τηνΑ’καιΒ’ συζυγία ρημάτων.’Επειτα,εξασκείται στις χρονικές αντικαταστάσεις,αναγνωρίζοντας παράλληλα και τις διαθέσεις του ρήματος.Έχοντας εμπεδώσει τη λειτουργία του Υποκειμένου προχωρά και στο Αντικείμενο.
- Συμπληρωματικά, στα πλαίσια της Γραμματικής, προστίθενται γνώσεις για τους τρεις βαθμούς επιθέτων και επιρρημάτων, τις αντωνυμίες και μετοχές. Παράλληλα, από το συντακτικό εξετάζονται επιρρηματικοί προσδιορισμοί και μετοχές.
- Τέλος, παρατίθενται κείμενα ποικίλης θεματολογίας, ζητούνται περιλήψεις, χρήση πλαγιότιτλων, εξέταση συνοχής, παραγωγή ευρύτερων κειμένων περιγραφικών, αφηγηματικών κι αξιολόγηση επιχειρημάτων.