Αρχαία Γ’ Γυμνασίου

Τα Αρχαία Ελληνικά της Γ΄ τάξης συνιστούν το επιστέγασμα των απαραίτητων γνώσεων που πρέπει να κατέχει ο μαθητής,για να πορευτεί ομαλά κατά την εισαγωγή του στο Λύκειο. Γίνεται, αρχικά, μια επανάληψη όσων παρουσιάστηκαν στη Β΄ και έπεται η περαιτέρω εμβάθυνσή τους.

Στη Γραμματική παρουσιάζονται: ομαλά, αλλά και ανώμαλα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων, συνηρημένα ρήματα (-άω, -ῶ/- έω, – ῶ/ όω,- ῶ), ο Αόριστος Β΄ Ενεργητικής και Μέσης φωνής. Καθώς επίσης, ιδιάζουσες περιπτώσεις ουσιαστικών γ΄ κλίσης και αντωνυμίες. Επίσης, ο σχηματισμός Μέλλοντα-Αορίστου ενρινόληκτων και υγρόληκτων ρημάτων Ενεργητικής και Μέσης φωνής θα αποτελέσει ένα νέο κεφάλαιο παρουσίασης. Καίριας σημασίας είναι γραμματικά φαινόμενα , όπως ο Α΄ παθητικός Μέλλοντας, Α΄ Παθητικός Αόριστος και Β΄ Παθητικός Μέλλοντας κι Αόριστος. Εξίσου σημαντική κρίνεται η παρουσίαση και η κατανόηση της Ενεργητικής και Παθητικής σύνταξης συμπεριλαμβανομένου του ποιητικού αιτίου, που αποτελεί συντακτική ενότητα, συμπαρουσιαζόμενη με τους παθητικούς  τύπους ρημάτων που προαναφέρθηκαν. Μάλιστα, ένα μεγάλο μέρος της ύλης της Γ΄ τάξης σε επίπεδο γραμματικοσυντακτικό, συνιστά τη θεματολογία διαγωνισμάτων και εξεταστικών θεμάτων τάξεων του Λυκείου, καθώς και των Πανελληνίων.

Για το τέλος αφήσαμε τα κυριότερα συντακτικά φαινόμενα, που χρήζουν της προσοχής του μαθητή και με σειρά παρουσίασής τους στο σχολικό εγχειρίδιο είναι:

  • Οι Επιρρηματικοί προσδιορισμοί και οι χρήσεις τους.
  • Το ποιητικό αίτιο και η Παθητική σύνταξη.
  • Οι δευτερεύουσες ονοματικές και επιρρηματικές προτάσεις.

Υπεύθυνα και Μεθοδικά προσφέρουμε:

  • Διδασκαλία μέσω της σύγχρονης διαδραστικής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης.
  • Παρουσίαση των κειμένων του σχολικού εγχειριδίου, της μετάφρασής τους και απάντηση των σημασιολογικών ασκήσεων του βιβλίου.
  • Διαρκής τροφοδότηση του μαθητή με μεταφράσεις, φυλλάδια κανόνων γραμματικής, συντακτικού, ασκήσεις ετυμολογικού χαρακτήρα, λεξιλογικές. Ανάρτηση στη σελίδα του μαθήματος, αποστολή μέσω της πλατφόρμας, αλλά και άλλων εφαρμογών, όπως ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
  • Online παρουσίαση διαφανειών, ασκήσεων και καθοδήγηση κατά τη μεταφραστική διαδικασία των κειμένων. Ασκήσεις ανοιχτού και κλειστού τύπου.
  • Χρήση του λευκοπίνακα για παρουσίαση ασκήσεων διαδραστικά, π.χ κλίση ρήματων ή αρχικοί χρόνοι και άλλα συναφή.
  • Quiz γνώσεων διαβαθμισμένης δυσκολίας, μηνιαία διαγωνίσματα.
  • Προσομοιώσεις σύγχρονες και ασύγχρονες.
  • Υπόδειξη μεθοδολογίας: Διαβάσματος – Προσέγγισης – Επίλυσης θεμάτων.

Στόχος μας:

Κατά τη μετάβαση του μαθητή/μαθήτριας στο Λύκειο, να γνωρίζει σε ικανοποιητικό βαθμό τη γραμματική, το συντακτικό, βασική ετυμολογία λέξεων και λεξιλόγιο. Καθώς και πώς να προσεγγίζει μεταφραστικά τα κείμενα, αντιλαμβανόμενος/η το νόημά τους.

ΑΡΧΑΙΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

1
Η Ελένη και η καταστροφή της Τροίας.
6 ερωτήσεις

Αφότου μελετήσετε συνολικά την ενότητα 1 που έχουμε παραδόσει,να εκτελέσετε το παρακάτω κουίζ με κλειστά βιβλία και σημειώσεις,έχοντας κοντά σας μονάχα χαρτί και μολύβι για τυχόν σημειώσεις που επιθυμείτε να κρατήσετε ή ως πρόχειρο.Για δική σας διευκόλυνση παραθέτω και το πρωτότυπο κείμενο της ενότητας.

Εἰ ἐν Ἰλίῳ Ἑλένη ἦν, ἀπέδοντο ἂν αὐτὴν τοῖς Ἕλλησιν οἱ Τρῶες, ἑκόντος γε ἢ ἄκοντος Ἀλεξάνδρου. Οὐ γὰρ δὴ οὕτω γε φρενοβλαβὴς ἦν ὁ Πρίαμος οὐδὲ οἱ ἄλλοι Τρῶες, ὥστε τοῖς σφετέροις σώμασι καὶ τοῖς τέκνοις καὶ τῇ πόλει κινδυνεύειν ἐβούλοντο, ὅπως Ἀλέξανδρος Ἑλένῃ συνοικῇ. Εἰ δέ τοι καὶ ἐν τοῖς πρώτοις χρόνοις ταῦτα ἐγίγνωσκον, ἐπεὶ πολλοὶ μὲν τῶν ἄλλων Τρώων, μάλιστα δὲ οἱ αὑτοῦ υἱεῖς, ὁπότε συμμίσγοιεν τοῖς Ἕλλησιν, ἀπώλλυντο, Πρίαμος, εἰ καὶ αὐτὸς Ἑλένῃ συνῴκει, ἀπέδωκεν ἂν αὐτὴν Μενελάῳ, ἵνα αὐτὸς καὶ οἱ ὑπήκοοι αὐτοῦ ἀπαλλαγεῖεν τῶν παρόντων κακῶν. Ἀλλ' οὐ γὰρ εἶχον Ἑλένην ἀποδοῦναι οὐδὲ λέγουσιν αὐτοῖς τὴν ἀλήθειαν ἐπίστευον οἱ Ἕλληνες, ὡς μὲν ἐγὼ γνώμην ἀποφαίνομαι, τοῦ δαιμονίου παρασκευάζοντος ὅπως πανωλεθρίᾳ ἀπολόμενοι καταφανὲς τοῦτο τοῖς ἀνθρώποις ποιήσωσι, ὡς τῶν μεγάλων ἀδικημάτων μεγάλαι εἰσὶ καὶ αἱ τιμωρίαι παρὰ τῶν θεῶν.

(**Ιδιαἰτερη προσοχή στη συμπλήρωση κενού!Γινα να ληφθεί σωστό από το σύστημα θα πρέπει να μπει στο σωστό σημείο η οξεία).

2
Ενότητα 2:Θυσία για την πατρίδα.
3
Ενότητα 3:Η κατοχή της εξουσίας δεν εγγυάται την ευτυχία.
  1. Η διάρκεια της διδακτικής ώρας υπολογίζεται στα 50’.

Γίνε ο πρώτος που θα γράψει μια κριτική.

Για να κάνετε κριτική θα χρειαστεί να κάνετε είσοδο.
Προσθήκη στα αγαπημένα
Μηνιαία Συνδρομή
Διάρκεια: 2ώρες/εβδομάδα
Διαλέξεις: 0

Κάντε ένα δοκιμαστικό μάθημα εντελώς δωρεάν και χωρίς καμία υποχρέωση.

Μάθετε πώς

Αρχαία Γ’ Γυμνασίου

Στο eGnosi χρησιμοποιούμε Cookies!

Χρησιμοποιούμε cookies, για να σου προσφέρουμε προσωποποιημένη εμπειρία περιήγησης. Κάνε «κλικ» στο κουμπί «Αποδοχή όλων» και βοήθησέ μας να προσαρμόσουμε τις προτάσεις μας αποκλειστικά στο περιεχόμενο που σε ενδιαφέρει. Εναλλακτικά κλίκαρε αυτά που θες και πάτα «Αποδοχή επιλογών»! «Εδώ» θα βρεις όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι.