Τα Αρχαία Ελληνικά της Γ΄ τάξης συνιστούν το επιστέγασμα των απαραίτητων γνώσεων που πρέπει να κατέχει ο μαθητής,για να πορευτεί ομαλά κατά την εισαγωγή του στο Λύκειο. Γίνεται, αρχικά, μια επανάληψη όσων παρουσιάστηκαν στη Β΄ και έπεται η περαιτέρω εμβάθυνσή τους.
Στη Γραμματική παρουσιάζονται: ομαλά, αλλά και ανώμαλα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων, συνηρημένα ρήματα (-άω, -ῶ/- έω, – ῶ/ όω,- ῶ), ο Αόριστος Β΄ Ενεργητικής και Μέσης φωνής. Καθώς επίσης, ιδιάζουσες περιπτώσεις ουσιαστικών γ΄ κλίσης και αντωνυμίες. Επίσης, ο σχηματισμός Μέλλοντα-Αορίστου ενρινόληκτων και υγρόληκτων ρημάτων Ενεργητικής και Μέσης φωνής θα αποτελέσει ένα νέο κεφάλαιο παρουσίασης. Καίριας σημασίας είναι γραμματικά φαινόμενα , όπως ο Α΄ παθητικός Μέλλοντας, Α΄ Παθητικός Αόριστος και Β΄ Παθητικός Μέλλοντας κι Αόριστος. Εξίσου σημαντική κρίνεται η παρουσίαση και η κατανόηση της Ενεργητικής και Παθητικής σύνταξης συμπεριλαμβανομένου του ποιητικού αιτίου, που αποτελεί συντακτική ενότητα, συμπαρουσιαζόμενη με τους παθητικούς τύπους ρημάτων που προαναφέρθηκαν. Μάλιστα, ένα μεγάλο μέρος της ύλης της Γ΄ τάξης σε επίπεδο γραμματικοσυντακτικό, συνιστά τη θεματολογία διαγωνισμάτων και εξεταστικών θεμάτων τάξεων του Λυκείου, καθώς και των Πανελληνίων.
Για το τέλος αφήσαμε τα κυριότερα συντακτικά φαινόμενα, που χρήζουν της προσοχής του μαθητή και με σειρά παρουσίασής τους στο σχολικό εγχειρίδιο είναι:
- Οι Επιρρηματικοί προσδιορισμοί και οι χρήσεις τους.
- Το ποιητικό αίτιο και η Παθητική σύνταξη.
- Οι δευτερεύουσες ονοματικές και επιρρηματικές προτάσεις.